KeyBalance er udviklet, programmeret, drevet, serviceret, solgt og implementeret af Atomic Software ApS 

Atomic Software ApS   l   Gøngehusvej 2    l  2950 Vedbæk   l  Tlf. 88 88 78 30 l E-mail: info@keybalance.dk

TN VÆRKTØJSSLIBNING

Tingbjergvej 3, 4632 Bjæverskov

Tlf. 5687 2001

info@tnslib.dk

25 medarbejdere

VI LEVER PÅ KORT SVAR- OG LEVERINGSTID

TN Værktøjsslibning i Bjæverskov har de sidste 30 år produceret skærende værktøjer til stort set hele verden. Fra dentalindustrien med helt små stykker værktøj og op til fly- og bilindustrien. Kunderne er afhængige af præcision, kort svar- og leveringstid samt korrekt dokumentation og derfor er et effektivt ordrestyringssystem afgørende for TN Værktøjsslibnings overlevelse iblandt store konkurrerende virksomheder.

’’Vi har alt, vi skal bruge ’in-house’. Vi har selv råmaterialerne, vi kan selv lave tegningerne, vi kan selve bearbejde materialet og med KeyBalance kan vi hurtigt og effektivt sende et tilbud til kunden, sætte ordren i produktion, sende kunden en ordrebekræftelse og sørge for forsendelsen, når produktet er færdigt’’, fortæller Jesper Schrøder, produktionschef hos TN Værktøjsslibning. Med KeyBalance har Jesper Schrøder og hans kolleger altid overblik over ordrens status i KeyBalance - fra den sættes i værk og til den er afsendt. Det sparer en masse tid, kommunikation mellem afdelingerne og minimerer risikoen for menneskelige fejl.

 

FRA RUSSISK SYSTEM TIL KEYBALANCE - EN VERDEN TIL FORSKEL

Inden TN Værktøjsslibning gik over til KeyBalance, arbejdede virksomheden i et russisk system, som kun den daværende IT-ansvarlige kunne supportere. Alle fejlmeddelelser skulle indsendes på russisk og sprogbarrieren var en stor hindring for virksomheden. ’’Det var noget op af bakke med vores tidligere system. Vi havde eksempelvis ét system til ordrestyring og ét til økonomistyring. Vi baksede en del med at få informationerne ført fra ét sted til det andet’’, forklarer Jesper Schrøder. Da den IT-ansvarlige stoppede i virksomheden for at blive selvstændig, var tiden inde til at skifte system.

Atomic Software var blot én ud af fem mulige leverandører af ordrestyringssystemer. Det endte med at blive den samlede pris og muligheden for en prøveversion af KeyBalance, der gjorde udslaget. ’’Med prøveversionen kunne vi afprøve KeyBalance i dagligdagen og se, hvad det kunne og ikke kunne. Og det tegnede rigtig godt, så vi valgte at gå videre med Atomic Software’’, fortæller Jesper Schrøder.

På trods af nogle enkelte udfordringer undervejs i skiftet mellem det gamle system og KeyBalance, har TN Værktøjsslibning nu fået et ordrestyringssystem, der fungerer udover al forventning og som sparer dem både tid og ressourcer. ’’Atomic Software har leveret et upåklagelig stykke arbejde og der er ikke en finger at sætte på servicen eller den support, vi indimellem gør brug af. KeyBalance kører meget bedre end det system, vi havde før. Det letter hverdagen for os alle, når mange af de daglige opgaver sker helt automatisk’’, forklarer Jesper Schrøder.

Den oprindelige opgave lød på at lave en version af KeyBalance, der lignede det oprindelige system mest muligt. Men henover de seneste to år er der kommet mange flere skræddersyede funktionaliteter til systemet, så den daglige drift i TN Værktøjsslibning kører så effektivt som muligt. ’’Den største fordel ved KeyBalance er helt klart, at vi kan skræddersy systemet som vi vil, og vi kan udvide med nye funktionaliteter, hvis der kommer noget nyt til. Hvis vi har en idé til en funktion eller knap, der vil gøre vores arbejdsproces lettere, så ringer jeg bare og så tilpasser de vores system. Oftest med det samme eller indenfor få timer. Det kan vist ikke fås meget bedre, siger Jesper Schrøder.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

STYR PÅ LAGERET OG OVERBLIK OVER ORDRENE

Et af eksemplerne på skræddersyede løsninger er TN Værktøjsslibnings nye lagertårne. Førhen havde virksomheden ikke overblik over lageret og brugte meget tid på at gennemgået lageret for hvilke varer, de havde og ikke havde. Nu har de i stedet fået tre lagertårne, som alle er koblet direkte på KeyBalance. Hvert lagertårn består af en række hylder, der med få klik i KeyBalance eller på det tilhørende betjeningspanel kan køre ned, så medarbejderne nemt og hurtigt kan finde den ønskede vare. I KeyBalance findes også en oversigt over alle varer på hele lageret.

 

’’Hvis du søger efter en vare i systemet, fortæller KeyBalance hvilken hylde i lagertårnet, varen ligger på. Herefter kan jeg via min computer bede systemet om at finde hylden frem og når jeg så kommer ud på lageret, ligger hylden og varen klar. Der er endda en lille rød lampe, der indikerer hvor på hylden, man skal kigge’’, forklarer Jesper Schrøder.

En anden af de funktionaliteter, som gør dagligdagen lettere for TN Værktøjsslibning, er de fire storskærme, som virksomheden har fået sat op i deres fællesområde. Skærmene viser et tilpasset udsnit af systemets ordremodul, så alle 17 mand i produktionen kan få overblik over egne opgaver samt kollegernes opgaver. Her er opgaverne bl.a. sorteret efter farve, så man nemt kan se ordrens status. Storskærmene er til stor gavn for virksomheden, da de giver medarbejderne mulighed for at hjælpe hinanden, hvis en kollega eksempelvis er bagud med sine opgaver eller hvis en kollega har en ordre med samme specifikationer og som med fordel kunne produceres samtidig i én maskine.

Endelig har virksomhedens tilbudsmodul også fået en ekstra funktion, som sørger for at generere en ordre til produktionen og en ordrebekræftelse til kunden ud fra tilbuddet – helt automatisk. KeyBalance flytter selv kundedata, varenumre, tegningsnumre m.v. og hele processen tager kun 2-3 minutter. En afgørende tidsbesparelse, mener Jesper Schrøder. ’’At vi kan arbejde hurtigt er vores største fordel og her er vores brug af KeyBalance helt afgørende’’, afslutter han.