system.webServer>
top of page
Skærmbillede 2022-12-08 kl. 11.21.02.png

TN Værktøjsslibning

For virksomheden TN Værktøjsslibning er et effektivt ordrestyringssystem som KeyBalance afgørende for deres overlevelse blandt store konkurrerende virksomheder. I 30 år har de produceret skærende værktøjer til stort set hele verden. Fra små stykker værktøj til dentalindustrien og op til fly- og bilindustrien. Virksomheden lever på præcision, kort svar- og leveringstid samt korrekt dokumentation.

FRA RUSSISK SYSTEM TIL KEYBALANCE - EN VERDEN TIL FORSKEL

Inden TN Værktøjsslibning gik over til KeyBalance, arbejdede virksomheden i et russisk system, som kun den daværende IT-ansvarlige kunne supportere. Alle fejlmeddelelser skulle indsendes på russisk og sprogbarrieren var en stor hindring for virksomheden. ’’Det var noget op af bakke med vores tidligere system. Vi havde eksempelvis ét system til ordrestyring og ét til økonomistyring. Vi baksede en del med at få informationerne ført fra ét sted til det andet’’, forklarer Jesper Schrøder, produktionschef. Da den IT-ansvarlige stoppede i virksomheden for at blive selvstændig, var tiden inde til at skifte system. KeyBalance var blot én ud af fem mulige leverandører af ordrestyringssystemer. Det endte med at blive den samlede pris og muligheden for en prøveversion af KeyBalance, der gjorde udslaget. ’’Med prøveversionen kunne vi afprøve KeyBalance i dagligdagen og se, hvad det kunne og ikke kunne. Og det tegnede rigtig godt, så vi valgte at gå videre med KeyBalance’’, fortæller Jesper Schrøder og fortsætter: ’’KeyBalance har leveret et upåklagelig stykke arbejde og der er ikke en finger at sætte på servicen eller den support, vi indimellem gør brug af. KeyBalance kører meget bedre end det system, vi havde før. Det letter hverdagen for os alle, når mange af de daglige opgaver sker helt automatisk’’.



SKRÆDDERSYET TIL AT PASSE VORES BEHOV

Henover de seneste to år er der kommet mange skræddersyede funktionaliteter til KeyBalance, så den daglige drift i TN Værktøjsslibning kører så effektivt som muligt.​”Den største fordel ved KeyBalance er helt klart, at vi kan skræddersy systemet som vi vil, og vi kan udvide med nye funktionaliteter, hvis der kommer noget nyt til. Hvis vi har en idé til en funktion eller knap, der vil gøre vores arbejdsproces lettere, så ringer jeg bare og så tilpasser de vores system. Oftest med det samme eller indenfor få timer. Det kan vist ikke fås meget bedre’’, siger Jesper Schrøder. 


STYR PÅ LAGERETOG OVERBLIK OVER ORDRENE

Et af eksemplerne på skræddersyede løsninger er virksomhed-ens nye lagertårne. Førhen havde virksomheden ikke overblik over lageret og brugte meget tid på at gennemgå hvilke varer, de havde og ikke havde.  Nu har de i stedet fået tre lagertårne, som alle er koblet direkte på KeyBalance. Hvert lagertårn består af en række hylder, der med få klik i KeyBalance eller på det tilhørende betjeningspanel kan køre ned, så medarbejderne nemt og hurtigt kan finde den ønskede vare. I KeyBalance findes også en oversigt over alle varer på hele lageret.



’’Hvis du søger efter en vare i systemet, fortæller KeyBalance hvilken hylde i lagertårnet, varen ligger på. Herefter kan jeg via min computer bede systemet om at finde hylden frem og når jeg så kommer ud på lageret, ligger hylden og varen klar. Der er endda en lille rød lampe, der indikerer hvor på hylden, man skal kigge’’, forklarer Jesper Schrøder.​Endelig har virksomhedens tilbudsmodul også fået en ekstra funktion, som sørger for at generere en ordre til produktionen og en ordrebekræftelse til kunden ud fra tilbuddet – helt automatisk. KeyBalance flytter selv kundedata, varenumre, tegningsnumre m.v. og hele processen tager kun 2-3 minutter. En afgørende tidsbesparelse, afslutter Jesper Schrøder.  ’’At vi kan arbejde hurtigt er vores største fordel og her er vores brug af KeyBalance helt afgørende’’

Tingbjergvej 3, 4632 Bjæverskov

bottom of page