Inspiration og nye løsninger - hvad arbejder vi med lige nu?



Selvom vores kunder og deres behov er meget forskellige, står vi heldigvis altid klar med løsninger. I den forbindelse har vi kategoriseret vores igangværende opgaver i emner. Læs med og få inspiration - måske er der noget, som også kunne lette din arbejdsdag.


Indkommende fakturaer

Der er en helt særlig grund til, at vi ofte taler om indkommende fakturaer. Til juli forventes der nemlig at vedtages et lovkrav om, at alle bilag skal være elektronisk tilgængelige. Derfor har vi kunder, hvor vi allerede nu arbejder med elektronisk tilgang til fakturaer. Man kan gennem KeyBalances bilagsscan optimere både indlæsningen af mails, sammenkædningen med eksisterende indkøbsordrer, styring af godkendelsesflow og nem adgang til selve bilaget.


Optimering af økonomifunktionen

Optimeringen af økonomifunktionen er et stort emne hos mange kunder, og udfordringerne kommer i mange former. For at optimere økonomifunktionen kan man bl.a. starte med at automatisere importen af bankposteringer. På den måde kan indkommende betalinger nemt bogføres og banken afstemmes automatisk. Dette gøres nemt ved BankConnect-banker. Selvom Danske Bank og Nordea også har løsninger, kan de være mere komplekse. Overførelse af betalinger direkte fra KeyBalance til banken er også relevant for at forhindre, at de samme oplysninger skal tastes flere gange.


Samling af dokumentation

Vi arbejder i øjeblikket med en løsning på, hvordan vores kunder kan samle dokumentation. Uanset om der er tale om brochurer, produkter, billeder, typekort på en maskine eller oplysninger om kundernes installation, så er det oplagt at gemme disse direkte under kunde/vare/maskine i KeyBalance. På den måde er der nemmere adgang.


Ferie og fravær

Et par kunder har efterspurgt muligheden for at indtaste ferie og fravær i planlægningskalenderen. Derfor udviklede vi en mulighed, hvor ferie og fravær kan indtastes og vises direkte i kalenderen.


Kontrolskemaer

Mange kunder har bedt om bedre og nemmere opsætning af kontrol- og kvalitetsskemaer, så fx montører nemmere kan udfylde, gemme og sende kontrolskemaer. Vi har løst udfordringen ved, at vores kunder nu kan opsætte kontrolskemaer direkte i KeyBalance. Det kan du læse mere om her.


Integrationer

Vi arbejder en del med integrationer. Bl.a. kan vi i vores egen KeyBalance nu se de enkelte medarbejderes kalender, som trækkes direkte fra Office365. Derudover er Danske Fragtmænds integration også forbedret. For en anden kunde har vi lavet en større integration til SharePoint, så KeyBalance opretter og opdaterer en række stamdata i deres SharePoint-løsning. I samarbejde med AGCO forsøger vi også at give vores fælles kunder adgang til at søge priser og beholdninger direkte i AGCOs systemer.


Web og App

Web og app er endnu et emne, der ofte bliver italesat hos Keybalance, fordi vores kunder har stor interesse for stærke web og app-løsninger. KeyBalances web og app har mange funktioner, der kan løse udfordringer i forhold til virksomhedens medarbejdere. Det kan fx være en tablet, der skal kunne registrere, hvornår medarbejdere kommer og går, elektroniske arbejdskort, tid- og materialeregistrering på farten, dokumentation med billeder eller nemmere indrapportering af kvitteringer for diverse udlæg.


Peppol / Edi

Peppol/Edi har vi ikke arbejdet med længe, men det ser ud til at blive mere og mere relevant blandt vores kunder. Peppol svarer til en europæisk version af OIO/EAN Faktura/Nemhandel. Vi har i øjeblikket forespørgsler på Peppol-fakturaer til Norge og Sverige. I Norge er det et krav, mens Sverige er ved at indføre Poppel som det officielle format.


Stregkoder

Løsninger i forbindelse med stregkoder kan bruges, så fx lager- og varemodtagelse kan effektiviseres. Udover stregkoder har vi også arbejdet en del med en intern label, der inkluderer både varenummer og batch. Når den scannes i KeyBalances app, kan den aktuelle beholdning for varen aflæses og det kan alle øvrige batch-beholdninger også.


Fejlsikring

Når en kundes varer som udgangspunkt altid er på én enhed, kan lageret nemt overse ordrer, hvor der i stedet bestilles flere enheder. Løsningen er at gøre alle numre på pluksedlen, der ikke er ’1’, ekstra tydelige. Samtidig kan man lave en sum nederst, så man nemt kan tjekke, at det blev fx 8 kolli.


Kortvisning

Skal I bruge en specifik lokation på de kunder, som jeres sælgere skal besøge? For en af vores kunder var løsningen et kort, der viser alle serviceordrer. På den måde kan man nemt og visuelt planlægge, hvornår der er nok opgaver i specifikke dele af landet.




... Og mange flere større og mindre opgaver

Vores kunder er forskellige og derfor har I naturligvis forskellige behov. Selvom vi løser meget forskellige opgaver, er det vigtigt for os, at vores kunders problemer, ønsker og behov løses så effektivt som muligt.


Har I behov for en snak om jeres KeyBalance-løsning? Giv os et kald på tlf. 88 88 78 30