system.webServer>
top of page

KeyBalance lancerer en ny standard løsning til nem tidsregistrering.


Hvad kan den nye tidsregistrering?

  • Registrere tid pr. dag

  • Opsætning til hviletid

  • Automatisk advisering ved 48-timersreglen (45 + timer pr. uge)

  • Automatisk advisering ved 11-timersreglen (11+ timer pr. dag)

  • Udskrift til 48 timers reglen

  • Udskrift til 11 timers reglen

  • Medarbejdere har adgang til egne timeregistreringer

  • Arbejdstid kan følges pr. dag/uge/måned



Bruger I allerede KeyBalance?

Så kan I tilkøbe standard tidsregistrering for kun 25 kr. pr. medarbejdere om måneden. Uanset antallet af medarbejdere får i alle overstående funktioner med.


Til APP’en følger der en guid så I nemt kan komme i gang.



Ny lovgivning

Ny lov om tidsregistrering træder i kraft pr. 1. juli 2024 og er lovpligtig for alle danske arbejdsgivere. KeyBalance lancerer derfor en nem løsning, der gør det muligt for alle at registrere tid.


Lovgivning er til for at beskytte medarbejdere og betyder at alle fra 1. juli skal dokumentere at de overholder de allerede lovpligtige arbejdstidsregler. 


Arbejdstidsreglerne er som følgende:

  • Medarbejdere skal have 11 sammenhængende hviletimer inden for 24 timer

  • Medarbejdere må ikke arbejde mere end gennemsnitlig 48 timer om ugen, inden for en periode på 4 kalendermåneder

  • Medarbejdere har krav på en ugentlig fridag


For at sikre, at du er opdateret, så hop ind og følg os på LinkedIn!


_______


Krav til dokumentation for arbejdstid 

Som følge af en EU-dom fra 2019 er det påkrævet, at alle EU-medlemslande pålægger arbejdsgivere at anvende et pålideligt tidsregistreringssystem. Dette system skal opfylde følgende kriterier:

  • Det skal være objektivt, pålideligt og tilgængeligt.

  • Det skal kunne måle både daglig og ugentlig arbejdstid.

  • Medarbejderne skal have adgang til oplysningerne i systemet.

  • Oplysningerne i systemet skal gemmes i 5 år.


Er du i tvivl om noget? Ring til os! 

Comments


bottom of page