top of page

Optimer din økonomi med fleksible dimensioner

Finansmodulet understøtter fem forskellige dimensioner, herunder afdeling, formål og projekt, samt to unavngivne som I kan vælge efter det der passer til jeres virksomhed. Dette giver jer mulighed for at lave detaljerede budgetter og rapporter, der passer præcist til jeres behov.

1. maj 2025

Forfatter:

Pernille Lund Sharling

Partner og Seniorkonsulent

Læs mere om forfatteren her

Optimer din økonomi med fleksible dimensioner 

Finansmodulet understøtter fem forskellige dimensioner, herunder afdeling, formål og projekt, samt to unavngivne som I kan vælge efter det der passer til jeres virksomhed. Dette giver jer mulighed for at lave detaljerede budgetter og rapporter, der passer præcist til jeres behov. 


Med KeyBalance finansmodul kan I oprette og administrere de forskellige dimensioner, som hjælper jer med at få et klart og detaljeret billede af jeres økonomiske data.  


Disse dimensioner inkluderer: 
  • Afdeling: Organiser jeres økonomiske data efter forskellige afdelinger i virksomheden, såsom salg, marketing, produktion osv. Dette gør det muligt at analysere og rapportere om hver afdelings økonomiske præstationer. 

  • Formål: Kategoriser transaktioner baseret på deres formål, såsom investeringer, driftsomkostninger, eller udviklingsprojekter. Dette hjælper med at forstå, hvordan ressourcerne bliver brugt. 

  • Projekt: Spor økonomiske data for specifikke projekter, hvilket gør det muligt at budgettere og rapportere om projektets omkostninger og indtægter. Dette er særligt nyttigt for virksomheder, der arbejder med mange forskellige projekter. 

  • Unavngivne dimensioner: Disse kan tilpasses efter jeres specifikke behov og kan inkludere ting som geografiske regioner, produktlinjer, eller kundesegmenter. Dette giver jer fleksibilitet til at analysere data på den måde, der er mest relevant for jer. 


Ved at bruge disse dimensioner kan I lave detaljerede budgetter og rapporter, der giver jer dybere indsigt i virksomhedens økonomiske præstationer. For eksempel kan I analysere, hvordan forskellige afdelinger bidrager til virksomhedens samlede indtægter, eller hvordan omkostningerne fordeler sig på tværs af forskellige projekter.

Meget mere end CRM

Læs mere om vores forskellige Grundpakker

Er din virksomhed unik og passer til mere end en af vores grundpakker, så er vi sikker på vi kan sammensætte den helt rigtig løsning til jer, som dækker jeres behov og ønsker. 

Her kan du let navigere rund mellem de forskellige Grundpakker vi tilbyder: 
Finans - Et effektivt system til Finansposterne

Et finansmodul eller en som samlet grundpakke er ofte det første, der implementeres i et ERP-system, da det danner grundlaget for integrationen af andre forretningsfunktioner som lagerstyring, indkøb og salg. 

bottom of page