top of page
Skærmbillede 2022-12-08 kl. 11.21.02.png

Robbin A/S

Robbin A/S i Havdrup ved Solrød sælger gaffeltrucks, el-truck og borerigge. De udvikler og fremstiller selv boreudstyr, og reparerer samt servicerer alle typer af maskiner. Siden 2018 har maskinhandleren haft KeyBalance ERP-system for at kunne automatisere processer og slippe for de mange ringbind fyldt med papir.

For Dennis Würtz, der er workshop manager hos Robbin A/S, har det været en lang rejse at komme hertil, hvor virksomhedens ERP-system kører gnidningsfrit og kan klare alt fra ordre og arbejdskort til tjekskemaer, fakturering og bogføring. Der har været bump på vejen, men han har aldrig været i tvivl om det store potentiale ved KeyBalance, eller at det var det rette valg at skifte fra C5 til KeyBalance tilbage i 2018.  ’’Vi valgte KeyBalance i sin tid, fordi de kunne tilbyde en helhedsløsning, hvor alt klares i ét system og hvor vi kunne få udviklet alle de funktionaliteter og løsninger på alle behov, vi måtte have’’, fortæller han. Dengang var det især ønsket om at blive mere papirløse, der satte skub på beslutningen. 



TINGENE GLIDER, NÅR ALT KØRER AUTOMATISK

Over de seneste år har Robbin A/S været med til at udvikle på udvidelser og forbedringer i systemet, der nu kommer KeyBalances øvrige kunder til gode. Særligt montørmodulet og tjekskemaer fremhæver Dennis Würtz fra Robbin A/S.  ’’Vi er et lille team, så vi havde behov for, at vores montører kunne færdiggøre en faktura ude i marken, så den kun skulle tilbage og godkendes på kontoret. I starten var det mobile arbejdskort tungt at arbejde med. Selve timeregistreringen og udfyldelse af arbejdskort fungerede fint, fordi det var ren tekst, men vi manglede muligheden for at kunne søge i varelister og kunder. Det krævede tidligere, at man kunne varenumre- og kundenumre i hovedet, men nu har vi flere søgemuligheder og så kører det ellers bare’’, udtaler Dennis Würtz, workshop manager hos Robbin A/S. Han uddyber: ’ '’Montørerne kan selv oprette både arbejdskort, kunder og maskinen, som opgaven drejer sig om. På arbejdskortet skriver de timer og forbrugsvarer, de vedhæfter billeder og så afslutter de. Jeg kan følge med i det hele via KeyBalance, så jeg laver kun mindre rettelser. En særligt fed ting er, at når jeg får en leverandørfaktura ind, så kan jeg vedhæfte fakturaen på præcis det arbejdskort og den opgave, hvor varen er brugt’’. Med flere hundrede forskellige enheder, fra dykpumper til boremaskiner, kan workshop manager Dennis Würtz på denne måde altid gå tilbage og se, hvad der tidligere er indkøbt og vide præcis hvad kunden skal bruge uden at besigtige først.  


TJEKSKEMAER TIL DE MANGE MASKINERS ÅRSEFTERSYN

Med servicering af maskiner som lifte og gaffeltrucks laver Robbin A/S mange årseftersyn. Derfor lød en af opgaverne i forbindelse med skiftet til KeyBalance på at få oprettet elektroniske tjekskemaer direkte i systemet.  ’’Lige nu har vi tre tjekskemaer liggende, som KeyBalance har skabt til os. Vi har faktisk mulighed for at lave vores egne, men det har vi ikke brugt endnu. Det er super nemt og foregår således, at montørerne går ind og opretter et tjekskema, de vælger den rette maskin-kategori og så kommer der ellers en lang række valgmuligheder i skemaet, som skal udfyldes. Felterne tilpasses efter, hvad man tidligere har krydset af, så derfor kræver det, at tjekskemaet har rigtig mange valgmuligheder’’, forklarer Dennis Würtz, workshop manager hos Robbin A/S. Han afslutter:  ’’Når montøren er færdig, kan han sende skemaet til en valgfri e-mail. Det er noget nyt og rigtig godt, for så kan vi sende dokumentet direkte til den person, der er bruger af maskinen fremfor til kontoret eller bogholderiet, hvor sådanne ting ofte ender’’.



Værkstedsvænget 8, 4622 Havdrup

bottom of page